سپیدفایل

سپیدفایل

Sepidfile
سپیدفایل

سپیدفایل

Sepidfile

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) در 21 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
پکیج آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
دانلود پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
خرید پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
جلسات درمانی آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

پکیج (پروتکل) گروهی آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش در 21 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

 

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

21 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.



فهرست مطالب

جلسه اول: معارفه و آشنایی، معرفی کلی آموزش ابراز وجود و تعیین اهداف درمان

جلسه دوم: تشخیص رفتار مبتنی بر ابراز وجود و رفتارهای غیر جرات ورزانه (منفعل، پرخاشگرانه)

جلسه سوم: بحث در خصوص حقوق افراد، مهارت های درخواست کردن و علل و پیامدهای عدم درخواست

جلسه چهارم و پنجم: ابراز درخواست های غیر منطقی، علل دشواری در نه گفتن و توانایی نه گفتن

جلسه ششم: ابراز احساسات مثبت

جلسه هفتم: بجث در خصوص انتقاد، برخورد موثر و مناسب با انتقاد

جلسه هشتم: تمرین مهارت ها و رفع هر گونه ابهام در خصوص جلسات پیشین


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول

هدف: معارفه و آشنایی، تبیین مفهوم هراس اجتماعی و ابراز وجود

روند کار:

پس از سلام و خوش آمد گویی به منظور آشنا شدن اعضا با یکدیگر از آن ها خواسته شد به صورت گروههای ۲ نفره در آیند و در طی چند دقیقه (۱۵-۵) سعی کنند طرف مقابل خود را بشناسند و سپس هر فرد سوال معرفی طرف مقابل خوب به اعضای گروه است. بعد از آن از اعضا خواسته شد تا ذهنیت و انتظارات خود را از شرکت در این جلسه گروهی بیان کنند بدینوسیله انتظارات اعضا از شرکت در جلسات مشخص گردید.

پس از معارفه و آشنایی قوانین گروه مشخص شد مهم ترین قوانینی که بر آن ها تأکید گشت عبارت بود از: 1- اجتناب از صحبت های منفی

۲- حمایت گر بودن نسبت به یکدیگر

۳- وجود فرصت برابر برای هم اعضاء و

۴- رازداری.

پس از تعیین اهداف، وظایف کلی اعضا و تعداد جلسات آموزشی بحث آغاز شد ابتدا اختلال هراس اجتماعی به طور کلی مطرح شد جنبه های جسمانی، شناختی و رفتاری اختلال بیان شد. سپس از اعضا خواسته شد تا تعدادی از موقعیت هایی را که در آن، هراس مواجهند و این علائم را در طی ۱۰ دقیقه مشخص کنند. بعد از تعیین موقعیت ها و دادن بازخورد به اعضا به این بحث پرداخته شد که یکی از عمل هراس اجتماعی کمبود مهارت های اجتماعی و ابراز وجود است. پس از استراحت کوتاه و پذیرایی از اعضا، در بخش دوم جلسه پژوهشگر به تعریف و بیان ضرورت ابراز وجود و نواید آن در زندگی پرداخت و برای شروع آموزش مهارت های ابراز وجود ابتدا شرکت کنندگان را با سوالاتی به چالش طلبید:

1- آیا پس از رسیدن به هدف هایی که برای خود در نظر گرفته اید، می توانید احساس شادی و سرافرازی خود را بیان کنید؟

۲- آیا می توانید به دلیل موفقیت در کارهایی که در نظر تان است به خودتان تبریک بگویید؟

3- آیا به هنگام شکست می توانید صادقانه و با تبسمی بر لب اشتباهات خود را بپذیرند؟

۴- آیا می توانید به کسانی که با تلفن یا با درخواست های خود باعث اختلال در برنامه شما می شوند بگوئید که مزاحم کارتان نشوند؟

۵- آیا در مدت اجرای برنامه آموزشی ابراز وجود، می توانید خواسته های خود را بر خواسته های دیگران ترجیح بدهید و به دیگران نه بگوئید؟

۶- آیا می توانید احساس شایستگی کنید و کارهایی که در حد توانشان است را بپذیرید؟

۷- اگر خواسته دیگران را نبپذیرید و بخواهید طبق برنامه خود پیش بروید، چقدر احساس ناراحتی می کنید؟

با مطرح کردن سوالات فوق شرکت کنندگان با توجه به اینکه اکثرا ابراز داشتند که خود را فاقد آگاهی از مهارت ابراز وجود می دانند و با اطمینان از اینکه این مهارت آموختنی است، در شرایط چالش انگیزی بین نیاز به ابراز وجود و عدم آگاهی از این مهارت قرار گرفتند. برای آنان توضیح داده شد که در چنین مواقعی رفتارهای منفعالانه و پرخاشگرانه کارساز نیست بلکه با استفاده از مهارتهای ابراز وجود می توانند از نیازها و خواسته های خود مطلع شوند و برای احساس و فکر خود را بدون افکار حقوق دیگران مطالبه کند، آرامشی درونی داشته باشند احساس استقلال کنند، با همه صادق باشند، در روابط با دیگران درستکار باشند و با صراحت خود را بیان کنند.


جلسه دوم

هدف: معرفی انواع سبک های ارتباطی شامل منفعالانه، پرخاشگرانه، ابراز مندانه

جلسه با ذکر خلاصه ای از محتوای جلسه قبل شروع می شود و تکالیف خانگی مورد بررسی قرار گرفت. سپس سه سبک ارتباطی به شرح ذیل و به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت:

رفتار و نگرش منفعلانه

اشخاصی که رفتار و نگرش منفعل دارند، فاقد اعتماد به نفس هستند، این افراد خود را با دیگران مقایسه می کنند و در این مقایسه در می یابند که چیزهایی کم دارند این افراد غالبا با اشخاصی مواجهه میشوند که افراد دارای نگرش و رفتار منفعالانه را سرزنش می کنند. افرادیکه نگرش و رفتار آن ها پرخاشگرانه است، تمایل دارند که از طریق تحقیر و سرزنش دیگران، فقدان اعتماد به نفس در خودشان مقابله کنند. بنابراین شخص منفعل اغلب یک آماج بی دفاع و آسان جهت حمله است.

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

دانلود پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده

پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده

پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده

پروتکل آرامسازی عضلانی پیشرونده
پکیج آرامسازی عضلانی پیشرونده
آرامسازی عضلانی پیشرونده
دانلود پروتکل آرامسازی عضلانی پیشرونده
خرید پروتکل آرامسازی عضلانی پیشرونده
جلسات درمانی آرامسازی عضلانی پیشرونده
پکیج آرامسازی عضلانی
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

37 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.



فهرست مطالب

نکات و اصول کلی
دستورات اساسی برای آموزش رفع کشش عضلانی
جلسات مداخله
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسات آرامش آموزی (آرامسازی عضلانی)
شماره یک
مراقبه شماره 2
مراقبه شماره 3
مراقبه شماره 4
آرامش در ژرفا
گام اول
گام دوم
گام سوم
گام چهارم
منبع


نمونه جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول

با توجه به اینکه آشنایی اولیه با آزمودنی ها در جریان انتخاب و مصاحبه تشخیصی پیش آمد. این جلسه با معارفه کوتاه و سپس تکمیل پیش آزمون شروع می شود.
در این جلسه به معرفی و توصیف مبانی درمان آرام سازی عضلانی پیشرونده، اهداف درمان، توصیف نقش درمانگر و آزمودنی در درمان و توضیح شیوه اثر‏گذاری آرام سازی و پسخوراند زیستی پرداخته می شود.
همچنین در این جلسه برای کسب پیشینه درمانی و برقراری ارتباط درمانی با مراجع در خصوص سوابق درمانی آزمودنی و نتایج آن صحبت می شود. در ادامه جلسه، آرام سازی عضلانی برای 16 گروه ماهیچه صورت می گیرد. پس از اجرای آرام‏سازی با سوال از آزمودنی و یا با ایجاد بحث و گفتگو راجع تجربه آرام‏سازی، بررسی می شود آیا آزمودنی در ایجاد تنش یا آرامش در عضله ای دچار مشکل هست یا خیر؟ چنانچه مشکلی وجود داشت، در جهت رفع آن اقدام می‏می شود. به آزمودنی جزوه های صوتی آموزش آرام سازی داده می‏می شود و به عنوان تکلیف خارج جلسه درمان، تمرین آرام سازی روزی دو بار و هر بار به مدت 20 دقیقه تعیین می شود.
تکالیف خانگی:
از آزمودنی خواسته می شود که پس از هر بار تمرین خارج از جلسه سوال ها، احساسات و مشکلات احتمالی خود را یاداداشت کرده و برای طرح آن در جلسه بعد، همراه بیاورد. در پایان جلسه نیز به سوالها و ابهامات مراجع پاسخ داده می شود.


جلسه دوم

این جلسه با بحث و بررسی راجع به تجربه جلسه قبل، تکالیف و تمرینات خارج جلسه آغاز می شود، به سوالها و مشکلات احتمالی آزمودنی پاسخ داده می شود. سپس آرام سازی برای 12 گروه ماهیچه، به کمک تصویر‏سازی یک صحنه مطلوب، صورت می گیرد.
تکالیف خانگی:
تکالیف خارج جلسه آرام سازی روزی دو بار به مدت بیست دقیقه به کمک فایل صوتی یا جزوه دوباره تعیین گردید، و ضرورت انجام آن مورد تاکید قرار می گیرد.

دانلود پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده

دانلود پروتکل تاب آوری - پکیج تاب آوری

پروتکل تاب آوری - پکیج تاب آوری

دانلود پروتکل آموزش تاب آوری هندرسون و میلستین پکیج آموزشی تاب آوری پروتکل آموزش تاب آوری

دانلود پروتکل تاب آوری - پکیج تاب آوری

پروتکل تاب آوری
 پکیج آموزش تاب آوری
دانلود پروتکل آموزش تاب آوری هندرسون و میلستین
پکیج آموزشی تاب آوری
پکیج تاب آوری
پروتکل آموزش تاب آوری
پروتکل آموزش تاب آوری هندرسون و میلستسن
پکیج آموزش تاب آوری هندرسون و میلستسن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 539 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

تعداد جلسات:   12

تعداد صفحات:  26

نوع فایل: PDF و WORD قابل ویرایش

 

بخشی از متن فایل:

عناوین هر جلسه:

آشنایی با مخاطبان ، برقراری ارتباط، آشنا کردن آنها با تاب آوری و قوانین شرکت در کارگاه

خودآگاهی، با هدف آگاهی نسبت به توانمندیهای خود

ارزشمندی ، با هدف تقویت عزت نفس

ارتباط مؤثر، با هدف ارتقاء تونایی افراد در برقراری ارتباط

پیوندجویی، با هدف برقراری روابط اجتماعی و دوست یابی

آینده نگری و تعیین هدف و چگونگی دست یابی به آن

خودکارآمدی با هدف اتخاذ تصمیم های درست در زندگی

خودکارآمدی در حل مسأله

خودکارآمدی در مسئولیت پذیری

کنترل هیجانات، با هدف مدیریت خشم، مدیریت اضطراب و استرس

معنامندی با هدف تقویت حس معنویت و ایمان

افزایش آگاهی در زمینه بیماری های دوران نوجوانی

جلسه اول

موضوع: برقراری ارتباط با مخاطبان و آشنا کردن آنها با تاب آوری و قوانین شرکت در کارگاه

روش: سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی

وسایل مورد نیاز: تخته، گچ، بروشورهای آموزشی برای توزیع، رایانه، پروژکتور

شرح فعالیت ها:

 در ابتدای جلسه مجری طرح خودش را به صورت کامل معرفی و از شرکت کنندگان نیز می خواهد تا خودشان را به صورت دقیق معرفی کنند، این اطلاعات معمولاً شامل نام و نام خانوادگی، وضعیت خانوادگی و تحصیلی و علایق و سرگرمی ها می باشد. سپس مجری طرح با تقسیم بندی شرکت کنندگان به گروه های مختلف سعی می کند ارتباط صمیمانه ای بین آنها برقرار کند. در ادامه مجری طرح طی سخنانی شرکت کنندگان را با اهداف و قوانین شرکت در کارگاه آشنا می کند و قوانین را به صورت برگه های توزیعی در اختیار تک تک شرکت کنندگان قرار می دهد تا آنها را به صورت مکتوب داشته باشند. تعدادی از قوانین شرکت در کارگاه به شرح زیر است:

-به خود و دیگر افراد گروه احترام بگذارید.

-از تحقیر کردن خود و دیگران خودداری کنید.

-برای بازخورد دادن به یکدیگر از روشی محترمانه استفاده کنید.

-رازداری خارج از گروه را رعایت کنید.

-تکالیف منزل را حتماً انجام دهید حتی اگر غلط باشد.

-حقوق دیگران را رعایت کنید.

بعد از اینکه شرکت کنندگان با اهداف، روند آموزش و قوانین شرکت در کارگاه آشنا شدند، تعریف ساده ای از تاب آوری و نقش آن در پیشگیری از رفتارهای پرخطر و بهبود کیفیت زندگی  به شرکت کنندگان ارائه می‌شود و بروشورهایی نیز در این زمینه بین آنها توزیع می‌گردد تا آن را تا هفته آینده مطالعه کنند. به این ترتیب جلسه اول آموزش خاتمه می‌یابد.

دانلود پروتکل تاب آوری - پکیج تاب آوری

دانلود پکیج درمان وسواس - درمان وسواس با روش act

پکیج درمان وسواس - درمان وسواس با روش act

پروتکل درمان وسواس با اکت پروتکل درمان وسواس با شیوه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ACT

دانلود پکیج درمان وسواس - درمان وسواس با روش act

پروتکل درمان وسواس با شیوه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
پروتکل درمان وسواس با اکت
درمان وسواس با اکت
درمان وسواس با روش act
درمان اکت برای وسواس
پروتکل درمان وسواس با شیوه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ACT
پروتکل درمانی act
طرح درمان وسواس
پروتکل درمان وسواس
پکیج درمان وسواس
پروتکل اکت
پکیج درمانی اکت
پروتکل درمانی وسواس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 983 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

پروتکل درمان وسواس با شیوه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

تعداد جلسات:   8

تعداد صفحات:  14

نوع فایل: PDF و WORD قابل ویرایش

 

بخشی از متن فایل:

Act یکی از شیوه های درمانی بین مدرن و فرامدرن است که برای درمان بسیاری از اختلالات کارآیی دارد .

جزو درمان های موج سوم رفتارگرایی است .

تا قبل از پیدایش درمان های موج سوم ، درمان متمرکز بر تغییر بود . ولی در درمانهای موج سوم تمرکز از تغییر برداشته شد و به پذیرش رسید . فرد وسواسی باید افکار و احساساتش را همان گونه که هست بپذیرد و تلاشی جهت تغییر و عوض کردن یا جایگزین کردن آنها نداشته باشد .

در Act ما چیزی را تغییر نمی دهیم . بلکه به مراجع کمک می کنیم که افکار و احساساتش را بپذیرد . چرا که تلاش برای خلاصی از پریشانی و اضطراب ناشی از افکار و احساسات ، مانند دست و پا زدن و تقلا کردن برای خروج از باتلاق است .هر چه بیشتر تلاش کنید بیشتر فرو می روید.

جلسه اول

جلسه اول : رابطه درمانی بین درمانگر و درمانجو کاملا برابر است ، یعنی این دو در کنار هم یک مسیر را طی می کنند و استعاره دو کوه به فهم این مطلب کمک می کند . بیمار و درمانگر هر دو از کوه کنار هم بالا می روند ، هیچ کدام جلوتر و یا بالاتر نیست .

در زاویه دید هر کدام مسیر و موانع موجود در مسیر دیگری بهتر مشاهده می گردد .

بعد از برقراری رابطه درمانیِ مناسب جلسه اول درمان با ایجاد درماندگی خلاق آغاز می گردد . در این مرحله مراجع می فهمد هر کاری تا کنون برای رهایی انجام داده است نه تنها درمان و بهبودی نبوده بلکه نوعی گیر افتادن در باتلاق وسواس است .

در این جلسه هم چنین باید به مراجع بفهمانیم تفاوت بین تمیزی و وسواس در چیست ؟ از خود او سوال می کنیم و جواب را کامل می نمائیم . و دست روی نکته مهم جبری بودن در وسواس می گذاریم .

به او می گوئیم که چقدر افکار وسواسی اذیت کننده است . در سنجش قبل از درمان ما افکار وسواسی و اعمال وسواسی مراجع را بیرون کشیده و در دفتری یادداشت می گردد .

از روی همان لیست برای او مدل وسواس را می کشیم (که در شناختی رفتاری هست) و توضیح می دهیم. و همچنین این که عمل وسواسی به چهار شکل خود را نشان می دهد . 1 ـ تکرار 2 ـ اجتناب 3 ـ اطمینان طلبی 4 ـ آئین وسواسی

دانلود پکیج درمان وسواس - درمان وسواس با روش act

دانلود پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT در 17 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT

پروتکل آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT
پکیج آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT
آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT
دانلود پروتکل آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT
خرید پروتکل آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT
جلسات آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT
 پکیج درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT اکت
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 872 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT در 17  صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

17 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B Nazanin سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.



فهرست مطالب:

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم

 


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه‌ اول (ذهن‌ آگاهی‌)

(این‌ جلسه‌ در واقع‌ پس‌ از یک‌ جلسه‌ سنجش‌ رخ می‌ دهد. در آن جلسه‌ ما از طریق‌ والدین کودک ، کاملاً کودک را و رفتارهای‌ مشکل‌ ساز و کنترلی‌ او را شناخته‌ ایم‌ و روند کار را کاملاً برای‌ آنها توضیح‌ داده ایم‌.. سه جلسه‌ اول صرفاً با والدین‌ است‌ و از جلسه‌ چهارم به‌ بعد حضور کودک هم‌ در کنار والدین‌ خواهد بود.)

مشاور : (خطاب به‌ مادر) یکی‌ از موقعیتهایی‌ که‌ اخیراً برایت‌ پیش‌ آمده که‌ از دست‌ کودکت‌ ناراحت‌ یا عصبانی‌ شدی‌ را برایم‌ تعریف‌ کن‌ و بگو چه‌ کار کردی‌.

مادر : دیروز صبح‌ دوباره دیدم کمدش را که‌ دیشب‌ مرتب‌ کرده بود از اول ریخته‌ بیرون و دارد دوباره لباهایش‌ را تا میکند . منهم‌ خیلی‌ سرش داد کشیدم . کلی‌ گریه‌ کرد.

مشاور: خیلی‌ خب‌. پس‌ اگر من‌ دوربین‌ میشدم و دیروز صبح‌ می‌ آمدم توی‌ خانه‌ تو این‌ را ضبط‌ می‌ کردم که‌ کودکت‌ دوباره کمدش را مرتب‌ می‌ کردو تو سرش خیلی‌ داد کشیدی‌.

مادر: آره.

مشاور: یعنی‌ تو میگویی‌ این‌ داد کشیدن من‌ در واقع‌ جوابی‌ بود به‌ کار او ؟

مادر: بله‌. اگر او این‌ کار را نمیکرد که‌ من‌ بیخودی‌ چرا باید سرش داد می‌ کشیدم.

مشاور: خیلی‌ خب‌. بگذار دوربینمان را بگذاریم‌ روی‌دور کُند. ببینیم‌ آیا چیز دیگری‌ هم‌ این‌ میان رخ داد یا نه‌. لطفاً همان موقعیت‌ را تصور کن‌. رفتی‌ دم در اتاقش‌ و دیدی‌ دارد دوباره کمدش را مرتب‌ می‌ کند. بگو چه‌ فکرهایی‌ سراغت‌ آمد؟

(می‌ گوید و ما می‌ نویسیم‌)

مادر: چرا او حرفم‌ را گوش نمی‌ کند . به‌ هیچ‌ کاریش‌ نمی‌ رسد اینطوری‌ و ...

مشاور: این‌ فکرها چه‌ احساسی‌ به‌ تو داد؟

مادر: خشم‌ ، اضطراب

مشاور : بعد دلت‌ می‌ خواست‌ چه‌ کار کنی‌؟
 
مادر : وااای‌ دلم‌ میخواست‌ تا میتوانم‌ سرش داد بزنم‌.

مشاور: و بعد تو داد زدی‌.

مادر : بله‌.

مشاور: پس‌ در واقع‌ بین‌ رفتار بچه‌ ات و رفتار تو چیزهای‌ دیگری‌ هم‌ رخ داد. که‌ در واقع‌ تو به‌ آنها جواب دادی‌ نه‌ به‌ بچه‌ ات. یک‌ سری‌ فکر و احساس و میل‌ و ... . ما به‌ اینها می‌ گوییم‌ ذهن‌. اینها سراغت‌ آمد و تو را اذیت‌ کرد. یعنی‌:

رفتار کودکم‌ <<< ذهنم‌ <<< رفتارم

(با مثالهای‌ زیادی‌ این‌ را برای‌ والدین‌ جا می‌ اندازیم‌)

این‌ هفته‌ من‌ هیچ‌ بهبودی‌ از تو نمیخواهم‌. فقط‌ می‌ خوام به‌ ذهنت‌ دقت‌ کنی‌ و دوربین‌ را بگذاری‌ روی‌دور کُند و ذهنت‌ را خوب ببینی‌.

تکلیف‌ : برای‌ جلسه‌ بعد دو یا سه‌ موقعیت‌ رو برام بنویس‌. فکر و احساست‌ و رفتاری‌ که‌ انجام دادی‌ و برام بیار.

دانلود پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT