پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT در 17 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش |
![]() |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 872 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد ACT در 17 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
ویژگی های فایل:
شامل 8 جلسه درمانی
17 صفحه ورد قابل ویرایش
با فونت B Nazanin سایز 14 و فاصله خطوط 1.5
این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.
این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط میباشد.
فهرست مطالب:
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:
جلسه اول (ذهن آگاهی)
(این
جلسه در واقع پس از یک جلسه سنجش رخ می دهد. در آن جلسه ما از
طریق والدین کودک ، کاملاً کودک را و رفتارهای مشکل ساز و کنترلی او را
شناخته ایم و روند کار را کاملاً برای آنها توضیح داده ایم.. سه
جلسه اول صرفاً با والدین است و از جلسه چهارم به بعد حضور کودک هم
در کنار والدین خواهد بود.)
مشاور : (خطاب به مادر) یکی از
موقعیتهایی که اخیراً برایت پیش آمده که از دست کودکت ناراحت یا
عصبانی شدی را برایم تعریف کن و بگو چه کار کردی.
مادر :
دیروز صبح دوباره دیدم کمدش را که دیشب مرتب کرده بود از اول ریخته
بیرون و دارد دوباره لباهایش را تا میکند . منهم خیلی سرش داد کشیدم .
کلی گریه کرد.
مشاور: خیلی خب. پس اگر من دوربین میشدم و
دیروز صبح می آمدم توی خانه تو این را ضبط می کردم که کودکت
دوباره کمدش را مرتب می کردو تو سرش خیلی داد کشیدی.
مادر: آره.
مشاور: یعنی تو میگویی این داد کشیدن من در واقع جوابی بود به کار او ؟
مادر: بله. اگر او این کار را نمیکرد که من بیخودی چرا باید سرش داد می کشیدم.
مشاور:
خیلی خب. بگذار دوربینمان را بگذاریم رویدور کُند. ببینیم آیا چیز
دیگری هم این میان رخ داد یا نه. لطفاً همان موقعیت را تصور کن.
رفتی دم در اتاقش و دیدی دارد دوباره کمدش را مرتب می کند. بگو چه
فکرهایی سراغت آمد؟
(می گوید و ما می نویسیم)
مادر: چرا او حرفم را گوش نمی کند . به هیچ کاریش نمی رسد اینطوری و ...
مشاور: این فکرها چه احساسی به تو داد؟
مادر: خشم ، اضطراب
مشاور : بعد دلت می خواست چه کار کنی؟
مادر : وااای دلم میخواست تا میتوانم سرش داد بزنم.
مشاور: و بعد تو داد زدی.
مادر : بله.
مشاور:
پس در واقع بین رفتار بچه ات و رفتار تو چیزهای دیگری هم رخ داد.
که در واقع تو به آنها جواب دادی نه به بچه ات. یک سری فکر و
احساس و میل و ... . ما به اینها می گوییم ذهن. اینها سراغت آمد و تو
را اذیت کرد. یعنی:
رفتار کودکم <<< ذهنم <<< رفتارم
(با مثالهای زیادی این را برای والدین جا می اندازیم)
این
هفته من هیچ بهبودی از تو نمیخواهم. فقط می خوام به ذهنت دقت
کنی و دوربین را بگذاری رویدور کُند و ذهنت را خوب ببینی.
تکلیف : برای جلسه بعد دو یا سه موقعیت رو برام بنویس. فکر و احساست و رفتاری که انجام دادی و برام بیار.