سپیدفایل

سپیدفایل

Sepidfile
سپیدفایل

سپیدفایل

Sepidfile

دانلود پکیج (پروتکل) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن

پکیج (پروتکل) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن

پکیج (پروتکل) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاورهای اریک برن در 16 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن

پروتکل درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن
پکیج درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن
درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن
دانلود پروتکل درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن
خرید پروتکل درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن
جلسات درمان مبتنی بر تحلیل ارتباط اریک برن
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

پکیج (پروتکل) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاورهای اریک برن در 16 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

16 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.


فهرست مطالب:

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
منابع


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول
هدف جلسه اول: هدف این جلسه آشنایی اعضاء گروه با رهبر، معرفی اعضاء گروه به یکدیگر، شرح اهداف کلی گروه، بیان قوانین و مقررات گروه، مشخص شدن شرح وظایف اعضاء و درنهایت اخذ پیش آزمون می باشد.
پس از معرفی رهبر به اعضاء و اعضاء به یکدیگر موارد ذیل را بازگو می کنیم:
ابتدا افراد را با اهداف گروه آشنا می کنیم و اهداف اصلی را بیان می نماییم، همچنین هر کدام از اعضاء هدف خود را از شرکت در گروه بیان می کنند.
سپس افراد را با مقررات و قوانین گروه آشنا می کنیم
در این مرحله وظایف اعضای شرکت کننده در گروه را مشخص می کنیم
قبل از پایان این جلسه آموزش کوتاهی در ارتباط با بخش تحلیل ساختی (حالت های من کودک، والدینی و بالغ) از نظریه برن، داده می شود
در پایان این جلسه پیش آزمون از اعضای گروه گرفته می شود و تکلیف جلسه بعد برای افراد شرح داده خواهد شد.
آشنایی افراد با رهبر و سایر اعضاء و بحث و بازگو کردن اهداف آموزش گروهی:
ابتدا از اعضاء می خواهیم تا خود را معرفی کرده و یک خصوصیت خود را که دیگران او را با آن می شناسند بیان کنند. پس از معرفی رهبر به اعضاء و اعضاء به یکدیگر از اعضا خواسته می شود تا که هر کدام هدف های خود را از شرکت در گروه بیان کنند. پس از رسیدن به جمع بندی در اهداف گروه و نیز بیان اهداف اصلی گروه از سوی رهبری از افراد خواسته می شود تا خواسته های شخصی خود از مشاوره گروهی را بنویسند و در پاکت گذاشته، پس از بستن در پاکت نام خود را بر روی آن نوشته و تحویل رهبر دهند تا یک هفته پس از آخرین جلسه گروه مجددا در اختیار آنها گذاشته شود.
مرحله ی آشنایی با مقررات و قوانین گروه:
در این قسمت برای آشنایی بیشتر و بهتر اعضاء با مقررات، ابتدا قراردادی کتبی با آنها بسته می شود تا خود را ملزم به شرکت در گروه بینند. در قراردادی که بین تک تک افراد با رهبر صورت می گیرد، منافعی که هر دو طرف رهبر و عضو گروه از شرکت در گروه از آن بهره مند می شوند، بیان می گردد و رهبر و فرد هر دو امضاء می کنند. در قسمت بعد قواعد شرکت در گروه کتبا در اختیار آنها قرار می گیرد. قواعدی از جمله الزام به شرکت در ساعات تعیین شده، تأکید بر رازداری، تأکید بر داشتن حق مساوی اعضا برای صحبت در گروه، نگه داشتن احترام سایر اعضاء در گروه و ....
تعیین وظایف اعضاء در گروه:
از اعضاء می خواهیم که به گروههای دونفری تقسیم شوند و ده دقیقه به آنها فرصت داده می شود تا باهم بیشتر آشنا شوند، پس از آن هر یک، در مورد فرد هم گروه خود اطلاعاتی را در اختیار گروه قرار دهد. سپس از گروه می خواهیم تا در مورد نگرانی ها و استرس های خود در محیط کار صحبت کنند. بخصوص تأکید بیشتری بر نوع روابط در سازمان، مشکلات سازگاری با شغل، تعهد افراد درون سازمان به یکدیگر و به شغل خود و تأثیراتی که این مسائل ممکن است بر افراد داشته باشد، می گردد.
آموزش ابتدایی و کوتاه تحلیل ساختی (با تأکید بر آموزش تشخیص حالات من والدینی، کودک و بالغ):
در این قسمت پس از ذکر اینکه تحلیل ساختی بخش اول و مهم چهار سطح تحلیل در نظریه برن است در ابتدا منظور از حالات من به افراد آموزش داده می شود و سپس ویژگی های هر کدام از حالات من با ذکر مثال عینی به آنان توضیح داده می شود.
تکلیف جلسه اول):
از هر کدام از اعضاء خواسته می شود تا با دقت در نحوه رفتار خود در ایام هفته پیش رو در محیط شغلی، جاهایی که نقشی همانند یک والد، یک انسان بالغ و یا یک کودک را بازی کرده اند، یادداشت کرده و در جلسه بعدی با خود بیاورند (هدف از این تمرین آشنایی ضمنی باحالتهای من و کنجکاو کردن اعضای گروه راجع به نحوه تأثیر حالت های من و نحوه ارتباطات آنها در محیط شغلی می باشد).

دانلود پکیج (پروتکل) درمان گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای اریک برن

دانلود پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری تیپ شخصیتی الف (A)

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری تیپ شخصیتی الف (A)

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری تیپ شخصیتی الف (A) در 20 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری تیپ شخصیتی الف (A)

پروتکل مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری تیپ شخصیتی الف (A)
پکیج مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری تیپ شخصیتی الف (A)
مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری تیپ شخصیتی الف (A)
دانلود پروتکل مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری تیپ شخصیتی الف (A)
خرید پروتکل مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری تیپ شخصیتی الف (A)
مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری تیپ شخصیتی الف (A) در 20 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

ویژگی های فایل:

شامل 10 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

20 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

توجه: فایل شامل جلسات درمانی است و فاقد CD آموزشی اشاره شده در توضیحات است.

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.


فهرست مطالب:

مقدمه
تکنیک های مدیریت استرس
مراحل تجزیه کردن موقعیت مشکل ساز براساس مدل ABC
مدیریت حوزه درونی فرد
طبقه بندی راهبردهای مقابله
راهبردهای مداخله
جلسات مدیریت استرس شناختی-رفتاری
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
منابع


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول
1. آشنایی و مقدمه
2. آشنایی با الگوی شخصیتی و رفتاری تیپ A وB
3. معرفی ویژگیهای مثبت و منفی تیپ A
4. معرفی ویژگیهای سمی و غیرسمی تیپ A
5. درک تعریف استرس
6. آگاه شدن از تاثیرات جسمی استرس
7. آموزش آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 16گروه ماهیچه ای
8. تکلیف خانگی: شامل 3 مورد به شرح زیر بود:
شناسایی ویژگی های برجسته ی مربوط به تیپ A در خود
هر روزآرمیدگی عضلانی برای 16 گروه ماهیچه ای را همراه با CD آموزشی تمرین کنید.
هر روز در زمان های مشخصی، سطوح استرس خود را بر روی"برگه ی خودنظارتی" ثبت کنید.

جلسه دوم
1. استرس زاها و نوع پاسخ های استرس در افراد تیپA
2. درک اهمیت آگاهی در مدیریت استرس
3. افزایش آگاهی از پاسخ های جسمی به استرس زاها
4. انجام تمرین "تصویرسازی"
5. انجام تمرین "بررسی ذهنی-بدنی"
6. تمرین آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 8 گروه ماهیچه ای
7. تکلیف خانگی:شامل 2 مورد به شرح زیر بود:
 هر روزآرمیدگی عضلانی برای 8 گروه ماهیچه ای را همراه با CD آموزشی تمرین کنید.
 پر کردن چک لیست نشانه های استرس

جلسه سوم
1. مرور جلسات گذشته
2. درک ارتباط بین افکار و احساسات
3. درک چرخه ای افکار، هیجانات و حس های بدنی
4. یادگیری فرآیند ارزیابی
5. تمرین "ارتباط افکار و احساسات"
6. آموزش و تمرین آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 4 گروه ماهیچه ای، تنفس دیافراگمی و تصویرسازی
7. تکلیف خانگی: شامل 3 مورد به شرح زیر بود:
 هر روز آرمیدگی عضلانی برای 4 گروه ماهیچه ای را همراه با CD آموزشی تمرین کنید. تفس دیافراگمی و تصویرسازی را تمرین کنید و قبل و بعد از تمرین سطوح استرس خود را بر روی "برگه ی خود نظارتی روزانه" ثبت کنید.
 برای هر واقعه ی پراسترسی که در این هفته رخ می دهد، افکار، پاسخ های هیجانی و جسمی خود را بر روی "برگه ی نظارت بر افکار، احساسات و حس های بدنی" ثبت کنید.

دانلود پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری تیپ شخصیتی الف (A)

دانلود پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری در 31 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری

پروتکل مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری
پکیج مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری
مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری
دانلود پروتکل مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری
خرید پروتکل مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری
جلسات مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری
پروتکل مدیریت استرس
درمان مدیریت استرس
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری در 31 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

ویژگی های فایل:

شامل 10 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

31 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.


فهرست مطالب:

جلسه اول: معرفی برنامه
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
شرح مبانی نظری و تکنیک های مدیریت استرس
مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری
تکنیک های مدیریت استرس
منابع


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول: معرفی برنامه
1.  معرفی: در آغاز جلسه ی اول، رهبران گروه و شرکت کنندگان خود را معرفی می کنند. همچنین برای شرکت کنندگان به خاطر حضور در گروه، تقویت مثبت  فراهم می شود.
2. اطلاعات کلی برنامه: بیان هدف برنامه، ضرورت حضور در برنامه و مورد بحث قرار دادن اصل رازداری  با اعضای گروه
3. توضیح در مورد ساختار برنامه به این صورت که هر جلسه از دو بخش تشکیل می شود: یک بخش تکنیک های مدیریت استرس را در بر می گیرد و بخش دیگر، تمرین های آرمیدگی را آموزش می دهد.
4. اجرای تمرین آشنا شدن با طرح سؤالاتی نظیر، "انتظار دارید در این گروه چه چیزی یاد بگیرید؟" بحث گروهی آغاز می گردد.
5. تعریف مغییر های مورد نظر در پژوهش و ارتباط آنها با یکدیگر
6. مدیریت استرس: استرس زاها و پاسخ های استرس شامل: بررسی استرس زاها، تأثیرات جسمی استرس، پیامدهای احتمالی استرس مزمن بر سلامت بررسی می گردد، تعیین تکلیف خانگی
7. آموزش آرمیدگی که شامل بیان پیشینه و منطق آرمیدگی عضلانی تدریجی می شود، اجرای آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 16 گروه ماهیچه ای، تعیین تکلیف خانگی برای این تمرین   
8. تکلیف خانگی به این صورت که اعضای گروه هر روز در زمان های مشخصی، سطوح استرس خود را بررسی می کنند و در "برگه ی خودنظارتی روزانه" ثبت می نمایند. شرکت کنندگان از برگه هایی که در پایان هر جلسه در کتاب کار آمده است، استفاده می کنند.

جلسه دوم:
آموزش آرمیدگی: آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 8 گروه ماهیچه ای
1. بحث در مورد تمرین آرمیدگی خانگی
2. اجرای آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 8 گروه ماهیچه ای
3. تکلیف خانگی
مدیریت استرس: استرس و آگاهی
4. بررسی تکلیف خانگی
5. تکمیل کردن چک لیست نشانه های استرس توسط اعضای گروه
6. مرور تأثیرات استرس
7. بحث در مورد استرس و آگاهی
8. اجرای تمرین افزایش آگاهی از نشانه های جسمی استرس
9. تکلیف خانگی

دانلود پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری


دانلود پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت

پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت

پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت در 24 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت

پروتکل فرزند پروری مثبت
پکیج فرزند پروری مثبت
فرزند پروری مثبت
دانلود پروتکل فرزند پروری مثبت
خرید پروتکل فرزند پروری مثبت
جلسات فرزند پروری مثبت
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت در 24 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

24 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.


فهرست مطالب:

مقدمه
ویژگی های این برنامه
جلسات آموزشی فرزند پروری مثبت گروهی
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه  ششم و هفتم
جلسه هشتم
منابع


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول:
1- آشنایی با اعضای گروه و توضیح اجمالی در مورد متغییر مربوطه در جلسات آموزشی
2- توضیح در مورد  قوانین اساسی برای گروه و تدوین قوانین اساسی گروه
3- توضیح در مورد متغییر پژوهش
- نشانه های اختلال یا متغییر مربوطه
- انواع اختلال
- علل اختلال
- سایر اختلالاتی که با اختلال مورد نظر همبودی و همپوشی دارند
- انواع روش های درمانی    
4- توصیف اجمالی در مورد فرزند پروری مثبت و هدف استفاده از آن
5- خلاصه جلسه
هدف:
آشنایی با اختلال در پژوهش مورد نظر و علائم مشکلات اختلال و برنامه آموزش فرزند پروری مثبت به منظور برجسته کردن لزوم چنین برنامه های آموزشی و ایجاد انگیزه و جلب همکاری آنها

جلسه دوم
1- مرور جلسه پیش
2- توصیف و تعریف فرزندپروری مثبت به تفصیل
3- جنبه های مهم فرزندپروری مثبت
.ایجاد محیطی امن
.ایجاد محیط مثبت یادگیری
.استفاده از قانون ابراز وجود
.داشتن توقعات واقعی
.مراقبت از خود به عنوان یک والد
4-دلایل مشکلات رفتاری کودکان
.علل ژنتیکی
.علل خانوادگی (پاداش های اتفاقی به رفتارهای منفی، تله اصرار کردن، نادیده گرفتن رفتارهای مطلوب، الگو گرفتن، نحوه ارائه دستورالعمل¬ها، پیغام¬های هیجانی).
.علل مربوط به محیط خارج از خانه (همسالان و دوستان، مدرسه، رسانه های گروهی، تکنولوژی)
4- چگونگی ثبت رفتار و ارائه جداول ثبت آنها
5- خلاصه جلسه
6- تکلیف منزل:
رفتارهای نادرست کودک خود را با استفاده از جدول و نمودار داده شده در طول هفته آینده ثبت کنید.
هدف: آشنایی با برنامه فرزند پروری مثبت.

دانلود پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت

دانلود پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی

پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی

پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی در 69 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی

پروتکل طرحواره درمانی
پکیج طرحواره درمانی
طرحواره درمانی
دانلود پروتکل طرحواره درمانی
خرید پروتکل طرحواره درمانی
جلسات طرحواره درمانی
جلسات پکیج پروتکل طرحواره درمانی
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 95 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69

پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی در 69 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

ویژگی های فایل:

شامل 10 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

69 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.


فهرست مطالب:

ساختار جلسات درمانی
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم (ارائه راهبردهای شناختی برای تغییر)
جلسه هفتم
جلسه هشتم (معرفی راهبردهای تجربی برای تغییر)
جلسه نهم (الگو شکنی رفتار)
جلسه دهم (ادامه الگو شکنی رفتار)
شرح تکنیک های دیگر
تکنیک ها و محرکهای برانگیزاننده طرحواره ها
کارت های آموزشی طرحواره
راهبرد های تجربی برای تغییر
الگو شکنی رفتاری
مراحل الگو شکنی رفتاری
مبانی نظری و اصول طرحواره درمانی
طرحواره درمانی: مدل مفهومی
موارد مناسب برای طرحواره درمانی
مقایسه با مدل بک
تعریف طرحواره ی ناسازگار اولیه
ویژگی های طرحواره های ناسازگار اولیه
طرحواره های شرطی و غیر شرطی
طرحواره های شرطی و غیر شرطی
طرحواره های شرطی
ریشه های طرحواره
نیازهای بنیادین و محوری کودکی
طرحواره و نیازهای رشدی
تجارب ناخوشایند کودکی و نوجوانی
مزاج و سرشت
هیجده طرحواره ی ناسازگارانه اولیه
پنج حوزه ی طرحوارهای
قطع ارتباط و طرد
خودمختاری و عملکرد اسیب دیده
آسیب دیدن حدود، مرزها و محدودیت ها
جهت گیری بر مبنای دیگران
گوش به زنگی مفرط و بازداری
اکتساب طرحواره
عملکرد طرحواره
سبک های مقابله ای و پاسخ های فرد به طرحواره ها
سبک های مقابله ای و پاسخ های فرد به طرحوارهها
ضدحمله (جبران افراطی)
علل توجه به طرحواره درمانی
دلایل اجرای طرحواره درمانی
پیشینه تحقیقات مربوط به طرحواره ها
ابزار های سنجش طرحواره های ناسازگار
تکنیک ها و محرکهای برانگیزاننده طرحواره ها
چهار گروه تکنیک های طرحواره درمانی
مدهای طرحواره ای
طرحواره ها و سبک های مقابل های در مقابل مدها
ارزیابی و درمان
اهداف گسترده ی طرحواره درمانی
راهبردهای شناختی (بازسازی شناختی)
معرفی و تاریخچه طرحواره درمانی
تداوم طرح واره ها در زندگی
منابع


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول:
در جلسه اول پس از آشنایی و ایجاد رابطه حسنه، اهمیت و هدف طرحواره درمانی بیان و مشکلات مراجعان در قالب رویکرد طرحواره درمانی صورت بندی می شود.
همچنین در این جلسه بر روی موارد زیر تاکید می شود:::
1. ایجاد انگیزه برای درمان
2. مروری بر ساختار جلسات، قوانین و مقررات مربوط به گروه درمانی
3. مرور اهداف و منطق کلی درمان
4. برقراری ارتباط و ارزیابی اولیه
5. بیان قواعد گروه (رازداری، محرمانه بودن، احترام و گوش دادن و ......)
6. شناخت مشکل فعلی مراجع
7. سنجش مراجعان برای طرحواره درمانی با تمرکز بر تاریخچه شخصی

شرح تکنیک تمرکز بر تاریخچه شخصی::::::
تمرکز بر تاریخچه ی زندگی: «درمانگر تلاش می کند که بفهمد مشکل فعلی بیمار موقعیتی و مربوط به زمان حال است یا اینکه به سبک زندگی بیمار بر می گردد و ریشه در گذشته او دارد. از پرسشنامه های طرحواره نیز استفاده می کنند از طریق تصویر سازی ذهنی که اغلب این کار مفیدترین شیوه برای شناخت طرح واره ها می باشد یکی از موانع شایع این کار اجتناب طرح واره‌است.
مثلا برخی بیماران به محض تجسم دوران کودکی آشفته می شوند که یکی از راهکارهای مفید این است که از بیمار بخواهیم به زمان حال برگردد و سپس در اوایل بزرگسالی، نوجوانی و در آخر کودکی را تجسم کند. روش دیگر، گفتگو با جنبه اجتماعی بیمار است و این جایی است که طرحواره اصلی بیمار در آن قرار دارد یعنی ذهنیت کودک آسیب پذیر» (یانگ، 1386).

جلسه دوم:
در جلسه دوم شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها بر اساس شواهد زندگی فعلی و گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و پیرامون جنبه طرحواره موجود با طرحواره سالم بحث و گفتگو می شود.
اهداف اختصاصی این جلسه::
1. تعریف طرحواره درمانی
2. تعریف طرحوارهای ناسازگار اولیه
3. تعریف ویژگی های طرحواره های ناسازگار اولیه
4. تعریف ریشه های تحولی طرح واره ها
شرح:::
شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها :::
در این جلسه شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها بر اساس شواهد زندگی فعلی و گذشته مورد بررسی قرار می گیرد. به این صورت که آزمودنی به صورت عینی و در واقعیت در حضور بقیه اعضای گروه طرحواره های مثبت و منفی دوران کودکی و حال حاضر خود را باز گو می کند و به دسته بندی و طبقه بندی آنها می پردازد که این امر می توان تاثیر بسزایی در آکاهی و شناخت فرد بر این طرحواره ها داشته باشد و فرد را در برنامه ریزی زندگی یاری می کند.
همچنین در این جلسه به تعریف طرحواره درمانی، و طرحواره های ناسازگار اولیه که در متن به صورت کامل توضیح داده شده است می پردازد.

دانلود پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی